Nasza misja:
Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.
Przedszkole w Bytomiu Odrzańskim wprowadziło procedury mające na celu ochronę dzieci i młodzieży przed krzywdzeniem. Chodzi tu przede wszystkim o przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, wolności seksualnej i obyczajności, przeciwko rodzinie i opiece, czci i nietykalności cielesnej oraz przestępstwa przeciwko wolności.
Procedury te noszą nazwę: standardy ochrony małoletnich.
Wobec powyższego w przedszkolu, od dnia 15.02.2024 roku,
wprowadza się standardy ochrony małoletnich.
W standardach znajdziecie zasady, które pomogą nam i Wam tworzyć przedszkole przyjazne,
bezpieczne i wolne od przemocy.
Cele i założenia Programu
Głównym celem wdrożenia Krainy Zmysłów
„Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam”
jest wsparcie rozwoju dzieci angażując ich zmysły poprzez stwarzanie wielu sytuacji
w formie konstruktywnej zabawy;
niezbędnych do stymulacji bazowych systemów sensorycznych,
do których zaliczyć można zmysł: dotyku, przedsionka i propriocepcji
ale również pozostałych zmysłów t.j wzrok, słuch, smak i węch.
Dostarczając dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierać będziemy ich rozwój
pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.
program realizowany przez mgr Agnieszkę Świętoń w grupie "Mróweczki"
Zmysły… co to takiego?
Zapoznanie dzieci ze zmysłami oraz funkcją, jaką pełnią życiu każdego człowieka z wykorzystaniem zagadek:
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
zdj.8 | zdj.9 | zdj.10 | zdj.11 |
Polisensoryczne zabawy z owocami
Rozpoznawanie różnych owoców za pomocą dotyku; różnicowanie owoców pod względem:
Dzieci wykonały własnoręcznie sok jabłkowo-marchewkowy,
przygotowały owocowe jeżyki podczas zajęć plastycznych.
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 |
zdj.9 | zdj.10 | zdj.11 | zdj.12 |
zdj.13 | zdj.14 | zdj.15 | zdj.16 |
Jesienne leśne zabawy ruchowe
stymulacja zmysłu przedsionkowo -proprioceptywnego oraz planowania motorycznego z wykorzystaniem kart ruchowych
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 |
Sensoryczny dywan
stymulacja zmysłu dotyku
|
|||
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Mikołajkowy sensoryczny tor przeszkód
stymulacja zmysłu przedsionkowo- proprioceptywnego, słuchowego, dotykowego oraz planowania motorycznego
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
Mikołajkowe memo dotykowe
stymulacja zmysłu dotyku poprzez rozpoznawanie różnych faktur
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Świąteczne zapachy
stymulacja zmysłu zapachu
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Zimowy pejzaż
stymulacja zmysłu dotyku, smaku, zapachu, propriocepcji
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
W krainie bałwanów
stymulacja propriocepcji, dotyku, węchu
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
U ogrodnika
stymulacja zmysłu dotykowego, przedsionkowego, zapachowego
Zapoznanie dzieci z wyglądem ogrodu wiosną, pracą ogrodnika.
Dzieci własnoręcznie założyły własny ogród w sali, sadząc: szczypior, koperek, fasolę
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 |
zdj.4 | zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
Kurczakowe zabawy
stymulacja zmysłu dotykowego, proprioceptywnego, wzrokowego
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 |
Nasza planeta ziemia
stymulacja zmysłu proprioceptywnego, zapachowego, dotykowego, wzrokowego
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 |
Majowa łąka
stymulacja zmysłu wzrokowego, dotykowego, doskonalenie motoryki małej,
koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rozwijania kreatywności
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Majowa skarby
stymulacja termiczna, wzrokowa, zapachowa
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Z kulturą mi do twarzy"
Nasze przedszkole w roku szkolnym 2022/2023
bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Z kulturą mi do twarzy".
Głównym celem projektu jest wprowadzenie dzieci
w świat wartości oraz promowanie kultury.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka,
w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka:
mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami,
uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków
umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących
do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych,
których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby,
oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Z projektem skorelowany jest program wychowawczy naszego przedszkola
i uwzględnione są różne zadania wynikające z roku kalendarzowego i tradycji w naszej placówce.
zdj.1 |
„Magia uliczek” wycieczka po mieście, poznanie i fotografowanie zabytków
motylki | żabki | żabki | motylki |
żabki | żabki | biedronki | biedronki |
Z wizytą w teatrze, wyjście na spektakl „Sekretne malowanie piaskiem”- Kopciuszek
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 |
„Teatr lalek” wykonanie pacynek-kukiełek ; technika dowolna
pszczółki | mrówki | biedronki | biedronki |
biedronki | biedronki | biedronki | motylki |
"Mała książka wielki człowiek” udział w projekcie wspólnie z biblioteką w Bytomiu Odrzańskim,
przystąpienie grup najmłodszych, kontynuacja grup starszych
mrówki | żabki | żabki | motylki |
ślimaczki | ślimaczki |
Sprzątanie świata
„Na ludową nutę” prezentacja pieśni ludowej lub patriotycznej z okazji Święta Niepodległości
biedronki | motylki | ślimaczki | mrówki |
żabki | stokrotki | pszczółki |
Andrzejki grupowe
zdj.1 | zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 |
zdj.5 | zdj.6 | zdj.7 |
Mikołajki grupowe
motylki | biedronki | żabki | stokrotki |
ślimaczki | mróweczki | pszczółki |
Wigilia grupowa
biedronki | stokrotki | ślimaczki | pszczółki |
Bal karnawałowy
motylki | biedronki | ślimaczki | mrówki |
Przez cały tydzień, od 17.10 do 21.10,
dzieci 5 i 6 letnie w ramach zajęć indywidualnych
brały udział w akcji
„Kodujemy bo możemy!”
organizowanej w ramach 10 edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania EU Code Week.
W ramach zajęć rozwijaliśmy kompetencje kluczowe, kodowaliśmy offline na kartach pracy, matach,
używaliśmy kolorowych kubeczków, robota BeeBot, wszystko po to, by rozwijać myślenie, wnioskowanie,
wzmacniać poczucie własnej wartości i sprawstwa u dzieci. „Koduję, bo mogę!”,
czyli rozwijam samodzielność w oparciu o aktywność własną, doświadczam, eksperymentuję,
popełniam błędy i uczę się, że zawsze mogę je poprawić, skorygować
program realizowany przez mgr Joannę Miarkę- pedagoga specjalnego
zdj.1 |
zdj.2 | zdj.3 | zdj.4 | zdj.5 |
zdj.6 | zdj.7 | zdj.8 | zdj.9 |