Nasza misja:


Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.

Get Adobe Flash player

Na zebrane należy przynieść i oddać nauczycielowi

wypełnione upoważnienie do odbioru dziecka z przedszkola

 

 

druk do pobrania- kliknij tutaj

 

 

Adaptacja w przedszkolu dla najmłodszych dzieci -

 sierpień 2024

 

Proces adaptacji dzieci jest sprawą niezwykle istotną,

dlatego warto wcześniej przygotowywać dziecko do pójścia do przedszkola,

popracować nad niektórymi umiejętnościami aby pomóc dziecku w pierwszych

trudnych dniach pobytu w przedszkolu np.

 

  • Dziecko wcześniej powinno widzieć przedszkole, temu służy proces adaptacji.
  • Dziecko powinno z rodzicami dokonać zakupów do przedszkola np. pełne obuwie zmienne,

        ( dziecko wcześniej powinno widzieć i zapoznać się z nowymi rzeczami osobistymi).

  • Jeżeli do tej pory dziecko nie rozstawało się z rodzicami można zostawić u dziadków,

cioci lub znajomych na kilka godzin, w przeciwnym razie przedszkole będzie mu się kojarzyło z pierwszym rozstaniem.

  • Ubranie dziecka musi być wygodne i nie może sprawiać kłopotów

(nauczyciel i pomoc nauczyciela w jednym czasie muszą otoczyć opieką kilkunastoosobową grupę maluchów).

  • Ciesz się razem z dzieckiem, że następnego dnia idzie do przedszkola,

dziecko obserwuje rodzica i powiela emocje, pozytywnie nastaw dziecko do przedszkola.

  • Nie obiecuj dziecku nagrody za to, że pójdzie do przedszkola.
  • Nie dokarmiaj dziecka na „wszelki wypadek” przed śniadaniem, zjedzony przez niego w całości  posiłek,

będzie powodem do radości i pochwał w grupie rówieśników.

  • Przyuczaj dziecko żeby wiedziało, że to, co Pani mówi, zwracając się do całej grupy dzieci,

dotyczy także jego.

  • Pomóż dziecku w ciągu dnia w domu rozebrać się, zwróć uwagę na jego ubranie i gdzie je zostawia.
  • Zachęcaj dziecko do samodzielności by nie czuło się bezradne.
  • Przestrzegaj godziny przyprowadzania dziecka do przedszkola ( o 8.30 mamy wspólne śniadanie),  

smutno mu będzie wejść do sali jeśli inne dzieci będą już siedzieć przy stoliku.

  • Nie wprowadzaj atmosfery pośpiechu, tylko czule ale stanowczo żegnaj się z dzieckiem.
  • Nie przedłużaj pożegnania w szatni, pożegnanie powinno być krótkie: np. uśmiech-buziak,

życzenie dziecku miłego dnia, pa-pa.

  • Nigdy nie mów dziecku gdy płacze przy rozstaniu „zaraz przyjdę po ciebie”….,

dziecko nie zna pojęcia czasu wówczas najczęściej nie podejmuje zabawy i wpatrzone w drzwi oczekuje na rodzica.

  • Podczas przyprowadzania i odbioru dziecka z przedszkola do sali wejdź tylko na chwileczkę,

oszczędzisz żalu i smutku innym dzieciom.

  • Nie zabieraj dziecka do domu kiedy płacze przy rozstaniu, gdy raz się ulegnie dziecko,

łzami wymusi kolejny powrót do domu.

  • Jeżeli rozstanie z mamą jest bardzo bolesne dziecko powinno do przedszkola przez pierwsze dni

przychodzić np. z tatą.

  • Przy odbiorze dziecka z przedszkola witaj je z uśmiechem.
  • Nie wymagaj od dziecka by od razu pokochało rówieśników i personel.
  • Kontroluj wypowiedzi w obecności dziecka na temat sytuacji związanych z pobytem w przedszkolu.
  • Pytania do nauczycielki najlepiej kierować na koniec pobytu dziecka w danym dni w przedszkolu,

rozmawiaj i zaufaj nauczycielowi też zna Twoje dziecko.

  • Nie wywołuj dodatkowego stresu wymuszając na dziecku by po przyjściu do domu natychmiast

opowiadało o przedszkolu.

  • W domu poświęć dziecku więcej czasu niż zwykle np. zainteresowanie, tym co dziecko robi, mówi itp.
  • W pierwszych tygodniach września można dzieci odbierać wcześniej tj., po obiedzie ok. godz. 12.30,

stopniowo przedłużając pobyt dziecka w przedszkolu.

Opracowano na podstawie artykułu Ewy Zielińskiej

 

 Spis rzeczy do pozostawienia w szatni:

- pełne zmienne obuwie (kapcie), najlepiej zapinane na rzepy,

z gumową podeszwą i podpisane każdy z bucików (wiele rzeczy dzieci mają takie same),

- podpisane kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy

- w podpisanym woreczku  ubrania na zmianę

 

 

Psycholog, pedagog i pedagog specjalny są do Państwa dyspozycji w godzinach swoich dyżurów. Najlepiej jednak, w sytuacjach, które nie wymagają pilnego kontaktu, umówić się na spotkanie, ponieważ w godzinach dostępności prowadzimy także zajęcia terapeutyczne w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej i działania diagnostyczne.

 

Dyżury:

Katarzyna Dziubańska - pedagog

Środa 11.30 - 13.30

Piątek 8.00 - 11.00

 

Aleksandra Mazur - psycholog

Wtorek 6.30 - 7.45, 8.30 - 9.00, 11.30 - 12.00

Środa 15.00 - 16.00

Piątek 6.30 - 7.30, 8.30 - 9.00, 11.15 -13.00

 

 

Joanna Miarka - pedagog specjalny

Poniedziałek 8.30 - 9.00, 11.30 - 12.00, 12.30 - 13.00

Wtorek 8.00 - 9.00, 10.45 - 13.00, 13.30 - 14.00

Środa 8.30 - 9.00

Czwartek 8.00 - 9.00, 10.45 - 13.00

Piątek 10.30 - 12.30

W przedszkolu prężnie działa rada rodziców. Jest ona jednym z organów Przedszkola. W jej skład wchodzi po jednym przedstawicielu z każdego oddziału przedszkolnego. Rada ma szereg kompetencji wynikających z przepisów prawa, jednak najważniejszy przywilej rady to realny wpływ na funkcjonowanie przedszkola. To m.in. przedstawiciele rady pomagają Św. Mikołajowi w  wyborze paczek dla dzieci, decydują o różnych atrakcjach, które umilają czas dzieciom, ustalają wysokość składek i dysponują zgromadzonym przez siebie funduszem.

 

Przedstawiciele rady rodziców w roku szkolnym 2024-2025.

 

Przewodniczący rady rodziców: Marta Pytka (Ślimaczki)

Zastępca przewodniczącego: Agnieszka Tomasz (Pszczółki)

Skarbnik: Wioleta Chojnacka (Biedronki)

Sekretarz: Anita Ankudowicz (Motylki)

Członek rady: Ewa Zon-Domagalska (Żabki)

Członek rady:  Irmina Muszyńska (Mrówki)

Członek rady: Ilona Lachowicz (Stokrotki)

 

Copyright © 2025 PPBO  Rights Reserved.